30.11.-0001 Av: Backpacker Postet i: Backpacker Tags: backpacker, grenlandfhs, folkehøgskole, norgerundt
Norge rundt

Før avreise ble vi delt inn i grupper på fire og fire. Og vi ble da Maiken, Emma F, Christine og Kamilla. Vi kunne selv velge hvor vi ville dra i hele Norge og vi bestemte oss for å dra til

Kristiansand også videre inn til Karmøy.

Vi begynte reisen vår på søndag etter frokost med buss til Kristiansand. Der spiste vi pizza og så litt av byen før vi så reiste på Escape Room. Der skulle vi løse forskjellige koder å problemer for å ikke bli tatt av en gal doktor og vi synes dette var kjempegøy. Mot kvelden dro vi til Kristiansand folkehøyskole det vi ble vist rundt på området og så gjorde vi litt arbeid som betaling for at vi bo der og at vi fikk mat.

På dag to så tok vi buss ned til Kristiansand sentrum og tok buss videre til Stavanger. Vi hadde to timer der og på den tiden prøvde vi å få sponset mat uten hell. Etter dette tok vi buss og ferge videre til Håvik på Karmøy. Her ble vi hentet og kjørt til Moseveien, som er noen boliger for utviklingshemmede hvor vi vasket to kjøkken for å tjene inn penger og her fikk vi også sponset pizza. På kvelden dro vi til Skudeneshavn/Syre der vi skulle sove og fikk litt omvisning av stedet på veien. Kvelden brukte vi på å spille og kose oss.

På dag tre startet vi dagen med å vaske to kjøkken til. Etter dette så dro vi ut for å fiske, på tross av dårlig vær. Etter vi hadde fisket så dro vi til Søragadå som er en av de mest bevarte småbyene i Norge. Der gikk vi på en kafé som heter Majorstua der vi traff Johannes som gav oss to vafler til å dele på. Etter det så gikk vi et rebusløp i gamle Skudeneshavn for å lære mer om stedet og se oss rundt. På kvelden lagde vi middag og så på film.

På dag fire så dro vi til Avaldsnes på Nordvegen historiesenter, som handlet om norrøn tid, og der ble vi guidet rundt av Jakob Karlsen som også sponset billetter. Han tok oss også med inn til Haugesund så vi fikk se Haraldshaugen, et riksmonument av da Harald Hårfagre samlet sammen Norge. Detter var en innholdsrik og koselig tur. Resten av dagen brukte vi på å lage taco og se film.

På torsdag dro vi alle hver sin vei hjemover. Hele turen har vært utrolig koselig og vi har fått med oss mye selv om vi har vært uheldig med været. Vi har kost oss masse og fått mange fine minner.