09.03.2016 Av: bloggelev Postet i: Backpacker Tags: Tablelands, Cairns, backpacker, australia
Siste del av eventyret

Det var nå klart for turens siste destinasjon, nemlig The Tablelands. Dette var en liten kjøretur unna Cairns. Her skulle vi oppleve få oppleve verdens eldste regnskog, store fossefall og fin natur.

Vi hadde med oss en veldig flink guide som hadde mye interessant å si om område vi bevegde oss i. Vi startet med å besøke "Curtain Fig Tree" som er et veldig stort og kult tre å se på. Her fikk vi oppleve regn for første gang i løpet av turen. Vi dro videre til en fin innsjø hvor vi spiste lunsj og hadde muligheten til å bade. Turen gikk så videre til et kjent fossefall hvor man kunne ta en dukkert, før vi dro inn til en regnskog hvor vi gikk en tur til en vannhull, og enda en foss. Vi fikk høre før vi gikk at verdens farligste fugl, en cassowary, befant seg i område. Denne fuglen er i strutsefamilien, den har et skarpt horn på hodet, og ti cm lange klør. På veien tilbake, ved parkeringsplassen, møtte vi på nettopp denne som er et ganske sjeldent syn. Det var noen som ble ganske redde, men de fleste var ganske begeistret over å ha fått sett den.

Vi dro videre til hostellet, som var utrolig koselig. Her fikk vi tildelt rom, før vi spiste middag. Etter middag var det klart for nattkano. Dette var veldig morsomt. Vi fikk se mange kule dyr, og guiden hadde mye kult å fortelle om disse.

Neste dag var det tid for sykkeltur til innsjøen vi hadde spist lunsj ved dagen før. Resten av dagen benyttet vi litt som vi ville. Noen valgte å dra på enda en kanotur, denne gangen med aborginsk ansiktsmaling. Andre valgte å ta det rolig på hostellet.

Vi avsluttet kvelden med god middag, koselige ord om turen, og om hverandre. Vi hadde en god klemmerunde, og rundet det hele av med kortspill og hygge.

Dagen etter var en full reisedag på vei hjem, men vi stoppet innom en golfbane hvor en enorm flokk med røde kengeruer holdt til. Det var skikkelig kult å få se disse på nært hold!

Tusen takk til en fantastisk gjeng for en herlig tur. Vi har virkelig opplevd mye, og sitter igjen med mange gode inntrykk og minner!