Overnatting på Stavernsodden fyr

BackpackerElevbloggen • 21 / april / 24

Tirsdag pakket vi sekken igjen og hoppet i niseterene, Denne gangen skulle vi på Stavernsodden fyr.

Vi kjørte til Stavern og gjorde klar kanoene og kajakkene til å padle ut til fyret. Det var mye vind som gjorde det litt vanskelig å padle med det gikk bra. Etter en time kom vi til første stopp hvor vi spiste lunsjen vi hadde pakket med.

Etter vi hadde spist hoppet vi i kanoene og kajakkene og padlet siste stykke til Stavernsodden fyr. Når vi kom til stranden gikk vi runft 800 meter til fyret, det var en fantastisk nydelig plass med fin utsikt over sjøen og Stavern.

På kvelden lagde vi taco og spiste den ute i det fine været. Etter det ryddet vi og lekte 15 gjelder og svenskegjemsel. Når det ble mørkt gikk vi inn og fikk høre det klassen hadde skrevet til årbok før vi lekte psykolog.

Etter en god natt søvn våknet vi til at liv hadde lagd frokost til oss, før vi så vasket oss ut av huset og begynte på veien tilbake. Noen var så tøffe å tok seg et morgenbad før vi padlet tilbake igjen! Da vi kom tilbake dro vi innom en bensinstasjon hvor vi fikk is 🙂

Takk for en fin tur❤️

Bli med på et år med action, eventyr og sport.

SØK NÅ