Backpackerne på roadtrip dag 1 og 2

Backpacker • 06 / oktober / 22

Vi på backpack har vært på roadtrip i Sør-Norge, og her er et utdrag fra de første to dagene!

Søndag 02.10.22

Vi startet linjeturen sørover på søndagen, hvor første stopp var Evje. Her klatret vi i klatreparken Trollaktiv. Noen av oss tok det på strak arm, mens andre fikk kjenne på utfordringer. Uansett hva folk tenkte om klatringen, så hadde alle en positiv holdning! Etter klatreturen delte vi oss i to og prøvde escaperoom. En kjekk og forvirrende opplevelse for alle.
Etter et par timer på Evje, dro vi videre mot Lyngdal. Her koste vi oss i en stor hytte med fantastisk fin utsikt. Vi endte dagen med en god burger og koselige aktiviteter.

Mandag 03.10.22

Vi starta dagen med deilig havregrøt til frokost. Når vi var klar kjørte vi til Åna-Sira der alle skulle gå opp på Brufjell på 184 m.o.h. Vi fikk sol og det var en fin tur opp.

Etter matpause på toppen dro de fleste av oss videre ned til Brufjellhålene. Det var en bratt og krevende løype ned, der det var vaier og bolter som hjelpemiddel ned. Når vi kom nede så vi på den flotte utsikten og gikk inn i de forskjellige gropene/hullene i fjellet og tok noen fine bilder.

Når vi var ferdig med det gikk vi oppover og tilbake til resten som ikke ble med ned. Planen var å bade for de som vil, i en hule, men det var for mye bølger og dårlige badeforhold, så det endte med bading på rullestenstranda i stede.

Etter det gikk vi videre ned til bilene. Vi kjørte videre til Lista for å se Lista fyr, og for å besøke hjemmet til Hanna i klassen. Der fikk vi servert masse godt og koste oss, før vi kjørte tilbake til huset vi leide.

Bli med på et år med action, eventyr og sport.