Reiseliv på tur til Skottland: Dag 1

ElevbloggenReiselivSkottland • 14 / oktober / 24

Nå har vi i reiseliv vært på vår første utenlandstur, og vårt første stopp er Edinburgh, Skottland!

Søndagen på Grenland gikk til pakking, forberedelser til turen og deilig middag på skolen, før vi satte kurs mot Gardermoen.

Etter en og en halv times flytur og en liten dobbeldecker-busstur var vi framme på hostellet vi skal bo på de neste dagene. Etter spill og kos i fellesområdene la vi oss, spente og klare for en ny dag!

Dag 1

Vi startet mandagen med morgensamling og felles sang i vakre St. Giles Katedralen. Vi hadde øvd på sangen «Celtic Blessing» som vi sang sammen.

Etter vi hadde vært i katedralen gikk turen videre til Edinburgh Castle. Vi utforsket festningen, lærte masse om historien, tok oss en matbit og tok masse bilder!

Reiselivsklassen 24/25 <3

Når vi var ferdige med å utforske festningen dro de fleste på National Museum of Scotland, og en liten gjeng tog toget inn til Glasgow; den største byen i Skottland.

Her er noen av oss foran Greyfriars Kirkyard og den berømte hundestatuen, Bobby, som har en veldig interessant bakhistorie

På kvelden samlet vi oss sammen igjen for en hyggelig middag og dessert på den meksikanske restauranten Mariachi. Vi fikk også et veldig hyggelig besøk av en tidligere elev som gikk på linja i fjor, som nå bor i Edinburgh. Hun fortalte oss litt mer om byen og kulturen der, og hvordan det var å gå reiselivslinja.

Kvelden ble brakt til å spille ulike spill, biljard og hygge oss sammen i fellesområdene på hostellet. Vi gleder oss til de neste dagene!

Skrevet av Anna og Hedda <3

Bli med på et år med action, eventyr og sport.