Status : landet

Reiseliv • 29 / september / 20

Rundreise i Oslo med ny ‘utdannede’ guider fulle av engasjement og sprøe ideer. Her starter vi storby turen – STORT.

Ankom Oslo i 17 tiden, var rett en tur inn på hotellet for å sette fra oss tingene, så var det ut på farten igjen. Nå var det tid for å utforske og å oppleve byen som ekte turister. Vi hadde delt oss inn i 5 grupper tidligere i året, som har blitt kalt Oslo-gruppene. Alle gruppene hadde ansvar for en severdighet hver. Turen startet på Operaen.

Aller først ble det litt info på nedsiden av operaen, og deretter opp til taket hvor Opera-gruppen kjørte igang en flashmob. Det ble fort flere tilskuere og mange smil rundt om på taket. Vi samlet oss sammen og danset til skoledansen alle mann. Ble litt tid til fotoshoot før vi dro videre til neste severdighet nemlig Akershus festning min gruppe .

When in Oslo :

Det ble rask historie undervisning, før det var tid for konkurranse. Den gikk ut på at man skulle ta et kreativt bilde, og et bilde som viste historien til festningen. Vinneren får bildet lagt ut på instagram kontoen til reiseliv (@reiselivgrenlandfhs) med tag – stay tuned og sjekk ut hvem som vant konkurransen.

Kreativiteten var det ingen skjul på!

Etter et par timer, og mange tusen skritt på skrittelleren var det tid for middag. I dag ble det Peppes pizza som stod på menyen. Masse pizza ble spist, restene tok jeg med i vesken min til frokosten dagen etter. ( jeg var den eneste med stor veske, men den kommer vi tilbake til i senere bloggpost)

Christina stip er klar for pizza <3

Etter masse digg mat begynte vandringen igjen. De siste stoppene var Stortinget hvor det ble quiz, Nasjonalteateret med fleip eller fakta, og sist men ikke minst Slottet hvor vi lekte kongen befaler – en interessant opplevelse som innebar både rulling på bakken og freestyle dans.

Reiseliv besøkte kongen – han var ikke hjemme.

Rundt klokken 21 var alle dagens aktiviteter ferdig, og vi fikk litt fritid før vi måtte være på rommene klokken 23 (corona regler på hotellet). Ble tid til både godteri handel, macen eller en liten frozen yoghurt på de som heller ville ha det.

I morgen starter dagen senere enn den gjør på skolen, så blir deilig med litt ekstra søvn. Dag 2 av Osloturen venter med mange nye spennende aktiviteter på planen. Vi gleder oss – det håper jeg også dere gjør.

Vi reises, Sarah☆

Bli med på et år med action, eventyr og sport.