Backpackerne på roadtrip! Dag 1 og 2: Jøssingfjord

BackpackerElevbloggen • 01 / oktober / 23

Backpackerne satte ut på vår aller første linjetur! Turen gikk sør-vest, og strakte seg over 5 dager, med opplevelser og utfordringer.

Fredag 22.09.2022

Første punkt på roadtripen var Jøssingfjord. På veien stoppet vi innom butikker for å handle inn mat og snacks. Vi tok oss og en liten byvandring i Flekkefjord😊 Da vi var fremme ved Jøssingfjord, fant vi veien til tunnelstuo, som var overnattingsstedet vårt for natten.

Etter hengekøyene var hengt opp, tok vi turen til Kolbolten før vi avsluttet kvelden med pølser og hamburgere.

Kolbolten

Lørdag 23.09.2023

Idag var det Via Ferrata Migaren som sto på planen. Vi våknet med vakker utsikt over Jøssingfjorden i Tunnelstuo. Der kokte vi havregrøt og spiste frokost sammen, før noen la ut på klatre-turen i fjellet.

Utsikt fra hengekøyen, lørdag morgen

Vi kom oss over både foss og bratte fjellsider. Det var en kul opplevelse, men og en utfordrende tur hvor flere fikk kjenne på både frykt og mestringsfølelse.

Perfekt vær for Via Ferrata🤩

Vi pakket så sammen, før vi tok turen til de to små husene under Helleren. Det var interresant å titte innom og se tegnene fra gamledager!

Så reiste vi videre til Bore og fant oss til rette i et kjempefint hus ved havet! Kvelden endte med god stemning og pizza!

– Hilsen Backpackerne 23/24 <3

Bli med på et år med action, eventyr og sport.