Backpackerne på roadtrip dag 5 og 6

Backpacker • 21 / oktober / 22

Vi brukte de to siste dagene av turen vår på Bore, hvor vi surfet og koste oss.

Torsdag 06.10.22

Vi startet dagen med en god frokost på det nye overnattingsstedet ved Borestranden. Deretter kjørte vi bilene til Solastranden der vi fikk utdelt surfeutstyr av Surf School.

Vi skulle egentlig være på Borestranden, men pga. for store bølger på Bore var det best å surfe på Sola. Vi startet først med å øve på å ligge på brettet og skli med bølgene. Deretter fikk vi prøve oss på å stå. Noen av elevene fikk det til og det var veldig imponerende. Vi ble hentet inn etter ca. to timer pga. det kom lyn. Vi skulle egentlig surfe lenger, men med slike værforhold var det best at vi stoppet der. Surfing var nytt for de fleste, men alle tok utfordringen på strak arm.

Etter surfing dro vi tilbake til hytta på Bore og spiste en god lunsj og drakk kakao, te og solbærtoddy. Vi slappet av i sofaen etter en fin formiddag med surfing.

Senere på dagen tok vi en tur til Borestranden som ligger rett ved siden av hytta vi bodde på. Det blåste mye og var store bølger, så vi innså fort hvorfor vi ikke kunne surfe der som nybegynnere. Vi lekte litt med bølgene, tok koselige bilder og danset skoledansen.

Når vi kom tilbake spilte vi Yatzy. Vi spiste taco som siste middag for turen, og koste oss med sjokolademousse og bringebærsaus til dessert. Det var en veldig fin avslutning på den kjekke linjeturen vi har hatt.

Fredag 07.10.22

Fredagen var hjemreisedagen. De som bodde i nærområdet og de som skulle ta fly stod opp litt tidligere og spiste en felles frokost og kjørte i retning Sola flyplass. Resten kjørte i retning skolen og noen ble sluppet av på veien langs kysten.

Bli med på et år med action, eventyr og sport.