Dag 5 – Wadi Rum

ElevbloggenJordanReiseliv • 16 / november / 23

«Fylle opp og skape minner, det er det reiseliv handler om» – Morten

Dag 5 var ihvertfall min favorittdag frem til nå. Vi hadde fritid frem til kl 13:30, til å gjøre litt det vi ville.

Flere av oss dro da til markedet og gikk litt rundt og så på hvordan kulturen var der.

Turen begynte med en liten busstur før første stopp som var ved et Tyrkisk tog, som ikke lengre var i bruk. Der fikk vi tatt masse fine bilder og sett på den utrolige utsikten.

Bilde tatt av Ronja

Etter det dro vi til jeepene som var en fantastiske opplevelse i seg selv. Landskapet var utrolig fint med mektige fjell og mye sand.

Vi stoppet så på et utsiktspunkt, der alle fikk prøve å gå barbeint i sanden. Det var en veldig spesiell opplevelse.

Så kom det mange av oss hadde gledet seg aller mest til, og det var å ri på kameler. Det var en minnerik opplevelse som vi kommer til å leve lenge på.

Etter vi hadde fått tatt masse fine bilder av oss selv og omgivelsene, gikk vi en liten strekning før vi kom frem til Hillawi Camp. Der fikk vi se hvordan de hadde tilberedt maten våres.

Vi fikk lære å danse av han som eide campen, som var veldig gøy. Maten var veldig god og vi fikk lært oss litt arabisk, som at «ja» er «Aywa». For å så danse videre med gjestene og de som jobbet på campen.

Etter en fantastisk dag i Wadi Rum, dro vi tilbake til hotellet med et tungt hjerte. For mange av oss hadde lyst til å være mye lengre igjen. Hele dagen har vært helt magisk og vi har fått møtt mange hyggelige folk og har fått virkelig utnyttet dagen fullt ut.

Jeg syntes det var en helt spesiell opplevelse som jeg aldri kommer til å glemme. Jeg forelsket meg virkelig i Jordan etter denne dagen. Dagen ble bare bedre å bedre jo mer vi opplevde. Alt fra å se de mektige fjellene, til å ri på kameler, og få møte utrolige hyggelige mennesker. Jeg tror jeg aldri har smilt så mye som jeg har gjort på denne turen. Det var så mye å oppleve at det er vanskelig å fordøye det, fordi det var så mye fantastisk vi opplevde. Denne dagen var grunnen til at jeg valgte linjen reiseliv, for å skape minnerike opplevelser jeg aldri kommer til å glemme. Håper på flere dager som dette.

⁃ Ronja

Bli med på et år med action, eventyr og sport.