De siste dagene våres i Kenya!🇰🇪

Action/bistandAfrikaElevbloggen • 26 / februar / 24

Reisen vår gikk videre til storbyen Nairobi, hvor både Billian og Lizzet bor. Disse dagene har blitt fyllt med masse god stemning, både sang og dans! Men også sterke inntrykk, da vi har vært innom både Mathare center og Slummen.

Dag 10

Dagen startet ved at vi våknet på et nydelig hotell, og fikk god frokost. Det var godt med litt luksus!😍

Videre gikk turen til Mathare. Her fikk vi sett oss rundt i slummen, som er en av de største slummene i Afrika.

Etter det var vi på besøk hos Billian Music Family og Center For Hindered People. Her fikk vi se den utrolige jobben Lizzet og Billian gjør for andre i Slummen, som har hatt en vanskelig start på livet.

Vi fikk også hilst på andre mennesker som har vokst opp i slummen. De har ved hjelp av Billian Music Family komt seg ut av ett kriminelt miljø, og nå utrykker seg både med dans og sang isteden for. Det er en helt uvirkelig jobb de gjør på senteret!

Når vi var på besøk på sentret fikk vi omvisning, sett og hørt både dans og sang og også vært med å danse! Vi viste også bl.a. vår egen skoledans.

Dag 11

Denne dagen startet vi også på senteret i Mathare. Vi fikk lekt litt med barna på senteret før det var tid for farvel.

Etter vi hadde fått sagt hade, gikk turen videre til et basseng hvor vi skulle slappe av å kose oss resten av dagen. Vi fikk god pizza til lunsj, og dagen kunne ikke blitt bedre.

Dette var også dessverre dagen det var tid for å si hade til Billian og Lizzet, noe som ble veldig trist for oss alle. Vi har blitt veldig glad i dem, og setter såå stor pris på å få lov til å kjenne noen så fine mennesker.

Når vi kom hjem til hotellet var det tid for middag. Etter dette måtte vi begynne å pakke kofferten. Dagen etter var det nemlig tid for ny reisedag, og turen skulle gå videre til Tanzania!

Dag 12

Hele denne dagen gikk til kjøring. Vi måtte krysse grensen, og så var vi plutselig i vårt 3, og dessverre siste, land på denne turen. Vi kom frem til Arusha, og Habari Maluum Guesthouse på kvelden, og rigget oss til på en ny plass. Kvelden fortsatte deretter med god kveldsmat, og kortspilling i stua!

De neste dagene skal vi gjøre masse spennende. Bl.a. Besøke Monduli Juu, sove i telt/under åpen himmel, slakte geit, besøke kvinner som er rammet av hiv/aids, dra på skolebesøk til Matheves og kjøre motorcross!🫶🏼🥰🏍️ Det er bare å følle med videre!

-Hilsen alle oss i Action og Bistand❤️

Bli med på et år med action, eventyr og sport.