Deprecated: Funksjonen jetpack_form_register_pattern er foreldet siden versjon jetpack-13.4! Bruk Automattic\Jetpack\Forms\ContactForm\Util::register_pattern i stedet. in /var/www/vhosts/grenland.fhs.no/httpdocs/wp-includes/functions.php on line 6078
Hello Finnmark! - Grenland Folkehøgskole

Hello Finnmark!

Reiseliv • 12 / mars / 21

Tirsdag morgen startet vi vår reise til Finnmark. Etter brunsj på skolen tar klassen buss til Gardermoen, hvor vi hadde god tid til å spise og kose oss før flyet gikk.

Vi kom med fly til Tromsø 19-tiden, deretter flybuss til Grand Hotel hvor vi skulle tilbringe de neste to nettene. Vi har delt klassen i grupper utifra destinasjonene våre, så en gruppe har ansvar for alt av mat, overnatting og aktiviteter på et gitt sted. Tromsø-gruppa hadde ordnet med pizza på hotellet ved ankomst. Kvelden ble tilbringt på ulike rom, enkelte dro på egen sightseeing i byen før innetid og resten av klassen tok en tidlig natt, og gjorde seg klare for en full dag i Tromsø. Morgenen etter åpnes med en god frokost etterfulgt av en spasertur til Polaria.

På Polaria fikk vi lære mye om dyrelivet under vann, om Svalbard og vi fikk sett på selmating. Deretter hadde vi fritid før vi møttes ved ishavskatedralen. Der fikk vi komme inn, tenne lys og sett oss rundt før vi gikk videre til fjellheisen. Fjellheisen minnet klassen om opplevelsen i både Loen og Bergen. Vi fikk sett en nydelig solnedgang fra toppen av fjellheisen med påspandert kakao fra Morten og Erik.

Senere på kvelden møttes klassen på Egon hvor vi hadde mobilfri middag med god mat og hvor vi fikk hilse på Mortens gamle elever.

Vi reises, Julie og Sarah.

Bli med på et år med action, eventyr og sport.