Hollywood, Santa Monica og surfing i Santa Cruz!

BackpackerRoute 66USA • 03 / mars / 22

19 februar: Vår siste hele dag i Los Angeles ble brukt til å utforske byen. Dagen startet med at vi dro til en park med utsikt til Hollywoodskiltet. Der fikk vi tatt bilder og sett skiltet på nærmere hold.

Deretter kjørte vi videre til Hollywood sentrum. Der fikk vi ca. fire timer vi kunne bruke til det vil ville. Da gikk vi på Walk of Fame, shoppa og spiste lunsj på Ihop.

Etter dette kjørte vi videre til Santa Monica, og gikk ut på Santa Monica Pier. Der fikk vi akkurat med oss solnedgangen i horisonten. Det va god stemning på brygga og mye gøy å se. Opp i hovedgaten her ble det også mer shopping før vi dro til restauranten vi skulle spise på. Asiatisk mat på P.F Changs sto på planen, og vi alle var veldig fornøyd med maten etterpå.

Før vi kjørte til hotellet igjen, dro vi til utsiktspunktet Mullholland drive og fikk sett LA lyse opp i mørke. Her hadde vi en kort kveldssamling før vi dro til hotellet og la oss til å sove etter en lang, innholdsrik dag.

20 februar: Dagen startet med at vi sjekket ut av hotellet. Deretter startet turen ut av Los Angeles på vei mot Arroyo Grande. På veien kjørte vi gjennom Malibu, og stoppet for å gå ut på en brygge der. Her fikk vi også sett delfiner! Turen fortsatte videre med topp stemning i bilene. Neste stopp ble den danske byen Solvang. Her fikk vi i oss litt mat før vi gikk for å se rundt i byen. Vi kjørte videre og stoppet på target, rundt en halvtime unna hotellet. Deretter kjørte vi til hotellet og fikk spist veldig god pizza. Vi avsluttet kvelden med et avslappende bad.

21 februar:I dag kjørte vi fra Arroyo Grande til Santa Cruz, og opplevde den fineste kysten California har å by på. Før turen starta hadde vi et lite stopp på Target for å kjøpe oss litt lunsj til senere på dagen.

Første stopp var Piedras Blancas Northern Elephant Seal Rookery. Siden det er sesong for parring og føding, var stranden full av elefant seler. Det var utrolig gøy å kunne oppleve disse dyrene i sitt naturlige habitat.

Videre dro vi til McWay falls for å spise lunsj med en nydelig utsikt over havet og en foss. Så stoppet vi ved Bixby Bridge hvor vi fikk ta bilder av den ikoniske broa.

Siste stopp ble Point Lobos State Natural Reserve. Det er en svær park med mange forskjellige turmuligheter og gode sjanser for å se ulike dyrearter. Her var vi så heldige å få se ottere og sjøløver, til tross for det urolige havet med store bølger.

Vi avsluttet dagen med å spise middag på en god, koreansk restaurant, og en koselig kveldssamling.

22 februar: Backpackerne startet dagen tidlig i dag. Vi hadde oppmøte med bilen klokka 07:20, for å rekke bølgene. For i dag hadde vi surfing på planen.

Vi fikk alle hver sin våtdrakt å bytte til. Når våtdrakten var på kjørte vi i følge med instruktørene ned til stranda. Det var iskaldt på bakken og i vannet, men det ble bare varmere og varmere etter hvert som vi kom i gang. Vi hadde kjempe kule instruktører som var veldig hyggelige og hjalp oss masse. Denne gangen klarte alle å stå på brettet, noe som var en stor mestring får noen. Det var endel roligere bølger denne gangen, som gjorde mer jobb for instruktørene. Og mindre jobb får oss.

Etter dette gikk vi til hotellet for å dusje vekk saltvannet. Og fresje oss opp litt. Deretter ble vi kjørt ned til byen så vi kunne shoppe og spise litt. Vi endte opp med å spise lunsj på Bettys dinner. Det var godt mat og vi ble alle mette. Vi shoppet en liten stund før vi fikk valget om å bli igjen og shoppe mer, eller bli med for å se på brygga i Santa Cruz. Hvor du også kunne se seler. Noen ble igjen i byen, men de aller fleste ble med på brygga. Hvor også noen endte opp med å spille minigolf.

Så gikk vi videre for å spise middag på olivgarden. Hvor det var utrolig god mat. Vi koste oss med latter å sang. Når vi sang får Kristian som hadde bursdag. Etter det gikk vi til hotellet igjen får å ha kveldssamling med Oda.

Når kveldssamlingen var ferdig gikk alle til hvert sitt for å pakke seg klar til å reise videre neste dag, og resten av reisen vår kan du lese om i neste og siste blogginnlegg fra vår siste linjetur.

Bli med på et år med action, eventyr og sport.