Jordan dag 1

ElevbloggenJordanReiseliv • 09 / november / 23

Skoletur nummer to var til Jordan. Mange har hatt store forventninger til reisen og gledet seg masse. Første dagen gikk for det meste til bare reising men fikk opplevd så mye den første dagen i hovedstaden Amman i Jordan.

Hele reisen til amman så måtte vi smøre oss med tålmodighet. For det ble litt mer venting enn forventet. Med med denne klassen så var det ingen problem for humøret var fortsatt oppe og vi gledet oss veldig til til hva turen hadde i vente.

Avreise fra skolen var kl 12. Og etter en veldig koselig busstur med vår hyggelige bussjåfør til Gardemoen, så var vi på Gardemoen rundt kl 13:30. flyet gikk ikke før rundt kl 19 så det var 1 time forsinket. På flyet ble vi servert veldig god mat så mange var veldig fornøyd når den kom.

Fly nummer to gikk fort forbi, og frokosten var kl 03:30 ish på flyet som føltes ut som det bare var sånn ca 2 timer etter vi hadde spist middag.

Når vi endelig var kommer til hotellet rundt kl 8 dagen etter så fikk vi i oss mer mat før vi såvidt fikk byttet klær før vi måtte dra videre for å se Jerash.

Jerash var så utrolig fint og vi dikk vite mye om historien bak ruinene. Og litt om gresk og romersk tilknytning til Jordan.

Etter lunsj så dro vi ned til Amman og gikk litt i gatene. Vi gikk igjennom markedene og mellom maten som var helt annerledes fra Norge. Der var det masse av mennene som ville gifte seg med jentene i klassen. Det var veldig spesielt å få et innblikk i hvordan kulturen var i Amman.

Etter en lang dag så dro vi tilbake til hotellet for å spise middag og tilslutt legge seg etter rundt 40 timer uten søvn for de som ikke fikk sovne på buss eller flyet.

Bli med på et år med action, eventyr og sport.