Jordan dag 2: Jordoverflatens laveste punkt!

ElevbloggenJordanReiseliv • 09 / november / 23

Dag 2 i Jordan dro vi til Dødehavet, her fikk vi minner og opplevelse for livet. Allerede andre dag i Jordan bodde vi på 5 stjerners hotell, badet i Dødehavet og opplevde en hel annen side av reiseliv.

Dødehavet

Tirsdag 7. November forlot vi Mena Tyche Hotel kl 09 med buss og kjørte ned til verdens laveste punkt, Dødehavet. Saleh (guiden vår) ga oss tips og fakta om Dødehavet, og pekte ut da vi passerte 0 meter over havet!

Saleh<3

Vi bodde på Crowne Plaza Dead Sea Resort og fikk kjempegod service med velkomstdrink og ansatte som viste oss til rommene våre. Det var et kjempe stort og luksuriøs hotell med mange flotte rom og nydelige utsikter.

Crowne Plaza Dead Sea
Utsikten fra balkongen
Velkomstdrink

Vi gikk rett ned til hotellets private strand ved Dødehavet etter vi la fra oss bagasjen. Vi fikk badet og smurt oss med «mud» som har masse mineraler i.

Privat område ved Dødehavet

Vi fikk beskjed om å la det tørke i 10 min for så å vaske det av i Dødehavet.

Svømming i Dødehavet var noe helt for seg selv. Det var helt utrolig å oppleve det å flyte på vann uten å bruke noe kraft. Det var mulig å se over til Israel, noe vi fikk se enda bedre på kvelden da det kom lys fra Jerusalem. Utsikten var nydelig!

Vi bada, solte og koste oss i noen timer før vi fikk tildelt rommene våres og dro ned på buffet for å spise lunsj. Etter lunsj var det mer bading i de to bassengene på resortet og boblebadet!

Middag var også buffet, og rett etter fra kl 20-23 var det show med sang og magedans!

Show på kvelden

Det var deilig å ha en hel dag der vi kunne slappe av og få tilbake energien etter 40t med nesten ingen søvn!

Hilsen Michelle<3

Bli med på et år med action, eventyr og sport.