Kingman, Palm Springs og første dag i LA!!

BackpackerUSA • 20 / februar / 22

Her kommer en liten oppdatering fra USA!!

15 februar: Startet dagen tidlig, får å pakke baggene og gjør oss klare til reisen videre. I dag går reisen mot Kingman. Men først skal vi ha noen stopp på veien.

Første stoppet er bearizona i Williams. Hvor vi kunne kjøre en rute rundt i parken. Vi fikk se mange forskjellige dyr. Blant annet Bjørner, ulver, reinsdyr og esel. Etter det gikk vi rundt i parken da kunne vi se mange spennende dyr som jaguar, slange og rev. I tillegg kunne vi gå inn for å klappe geitene som var veldig tamme.

Etter en koselig og innholdsrik tur i bearizona kjørte vi til route 66 diner. Der fikk vi spise en typisk amerikansk lunsj/frokost. Vare kjempe go mat og alle ble mete. Etter det fikk vi gå litt rundt i byen for å kjøpe litt suvenirer og se oss litt rundt i Williams Arizona. Etter litt zighetsing var vi klare for å ta turen videre .

Da var vi endelig framme i Kingman. Vi har sjekket inn på rommene våre får natten, og gjør oss klare til å gå ut. Første stop walmart hvor vi var i 1t, og fant alt får mye fint. Deretter gikk vi får å spise middag sammen på five guys. Måltidet var fylt av latter og go stemning.

Vi gikk tilbake til hotellet og hadde kveldssamling. Der fikk vi snakket om mye og tatt opp mye videre får turen. Blant annet planene får neste dagen. Ørjan og Kristian gikk deretter får å legge seg. Resten av klassen ble igjen på rommet for å prate og tulle litt. Jeg tror dette blir igjen som ett av mange høydepunkt for turen.

16 februar: I dag dro turen videre fra Kingman til Palm springs. Vi kjørte på den gamle Route 66 som besto av veldig svingete veier og mye fin natur. Første stopp på veien var i Oatman. Det var en veldig kul by, der tok vi masse bilder og dro innom gift shops. Vi sjekket også ut et gammelt fengsel. Så møtte vi på noen esel, noe byen er kjent for. De koste vi med og matet. Videre kjørte vi en liten «omvei» for å dra innom Nevada. Der måtte vi stoppe på en parkeringsplass for å strekke på føttene og kunne si at vi har vært innom Nevada

Så suste vi videre og hadde et lunsj stopp på subway før vi besøkte Joshua tree national park. Der så vi på Joshua trær, coola kaktus og arch rock. Dette måtte dokumenteres.

Vi dro så innom key’s view. Der var det en nydelig utsikt og med rett vær kan man se til Mexico. Så kjørte vi videre og sjekket inn på best western hotell i Palm springs. Vi kastet bagasjen inn på hotellet og dro til down town å spiste god mat på Lulu California bistro.

17 februar: Dagen startet med at vi kjørte til hestesenteret like utenfor sentrum av Palm springs. Vi ble møtt av hyggelige folk som ga oss hjelm og utstyr til rideturen. De lastet hestene på hengere, så kjørte vi til området der vi startet rideturen. Når vi ankom stedet fulgte de hestene ut og fordelte hestene slik at vi fikk en hest hver. Når alle hestene var klare fikk vi hjelp til å komme oss opp på hestene. Da alle var klare, så startet vi med å ri. Rideturen var helt fantastisk og vi så mye fin natur på veien. Noen av oss hadde ridd fra før, mens andre var litt redd for å ri, men alle syntes turen var helt fantastisk.

Når vi var ferdige med å ri reiste vi tilbake til hotellet for å skifte. Så satt vi oss inn i bilen igjen for å kjøre mot et shoppingsenter. Vi fikk gått gjennom mange butikker og noen kjøpte mye, mens andre ikke fikk kjøpt noe. Etter shoppingen reiste vi videre mot LA. Vi avsluttet dagen med å spise god meksikansk mat i LA.

18 februar: I dag har klassen vært delt i to og gjort litt forskjellige ting. Halve klassen sto opp tidlig og dro for å hoppe fallskjerm over byen!

Denne dagen var en gjeng fra klassen på fallskjermhopping. Når vi først kom dit tok deg ganske lang tid før de første kunne hoppe på grunn av mye vind, men når vi første fikk satt i gang fekk alle ein sykt kul opplevelse i lufta. Mange ble positivt overrasket over hvordan fallskjerm hoppet var og de fleste synes det var mindre skummelt enn de trodde. Det ble en del venting mens de du de andre gjorde seg klar til hoppet sitt, men da var det deilig å ligge å sole seg på gresset. Når vi var ferdig med å hoppe i fallskjerm kjørte vi for å spise litt, før vi tok turen til Griffith Observatory for å få utsikt over LA i mørket med masse fine lys. Vi kjørte så til hotellet der vi måtte resten av klassen og hadde kveldssamling sammen.

De som ikke skulle hoppe i fallskjerm fikk en litt roligere morgen, og fylte dagen med ulike andre opplevelser i LA. Først spaserte vi litt rundt i Marina del Rey. Vi gikk innom en liten butikk og kjøpte Ben & Jerry’s som vi nøt i sola på Mother’s Beach. Etterpå solte vi oss på stranda, og noen tok også et forfriskende bad. Vi begynte å bli litt sultne på lunsj, og noen av oss dro til Killer Shrimp og spiste hummersuppe. Etter noen timer i Marina del Rey kjørte vi videre til Griffith Observatory for å få utsikt over byen. Der så vi solnedgangen over LA, og fikk sett Hollywood-skiltet på litt nærmere hold! Etter en lang dag var vi blitt ganske sultne, og dro videre til McDonalds og spiste middag. Så gikk turen tilbake i retning hotellet igjen, med et lite stopp innom Target. Til slutt kom vi tilbake på hotellet og traff igjen resten av gjengen på kveldssamling.

Det var en liten oppdatering fra oss, og det kommer nok snart en til, og om noen er interessert har vi posten en vlog på YouTube!

Bli med på et år med action, eventyr og sport.