Safari og Topptur, god mix på linjetur

AfrikaElevbloggen • 21 / februar / 24

Da gikk turen videre til Kenya, her skal vi være i 6 dager, og de tre første dagene gikk til Safari. Du har kanskje sett disse dyrene i Dyreparken , men VI fikk se de i deres naturlige habitat! Vi hadde to safari dager på masaimara, det var helt magisk! Og en topptur❤️

Dag 6: En natt i Sahara Gardens (17.februar)

Så var tiden inne for å reise videre til neste stopp.
Vi fikk tatt avskjed med de søte barna, også fikk de noen søtsaker til slutt som de hadde ønsket seg.
Vi sitter igjen med mange inntrykk og stor takknemlighet. Vi føler oss så heldige som fikk lov å tilbringe tid med disse nydelige barna.

Videre gikk reisen fra Uganda til Kenya, og mesteparten av dagen gikk til kjøring i bussen. Vi fikk også lurt oss en tur innom markedet i Jinja før vi krysset grensen til Kenya!😍
Etter mange time med kjøring kom vi fram til Sahara Gardens i Kenya hvor vi skulle overnatte før kjøreturen skulle gå videre til Masai Mara, hvor vi skulle ha to-dagers Safari.🐘🦒

Dag 7: Sunsetsafari (18.februar)

Bussen vi kjørte fra kamuli ble byttet ut mot 3 safari biler på veien mot masaimara, OG der fikk vi en overraskelse, BILLIAN OG LIZZET skulle være med på safari!! De kom hele veien fra Nairobi og nå er de her med oss!! Godt å kunne se dem igjen etter forrige gang i Norge.

Vi sjekket inn på campingen i masiamara området, og dro rett på sunsetsafari!

Dag 8: Safari til Masai (19.februar)

I går var kun en smakebit, i dag var vi på 12 timers safari! Og det var definitivt verdt det! Vi fikk se 4/5 av the big five: Vannbøffel, elefant, leopard og løve. Dessverre fikk vi ikke sett neshorn, og de var det kun 16 av i HELE parken!!

Det var kjekt å se hvordan dyrene er i møte med hverandre og se dem på fra 100 meter avstand til 1 meter avstand!

På slutten av dagen var vi innom maasai-villagen! Vi fikk sett hvordan kulturen deres er fra musikk, dans, hus, språk, levemåte o.s.v

Dag 9: Topptur med sol og regnvær (20.februar)

Vår siste dag før vi drar videre til Nairobi ble en dag med fjelltur opp til vulkanen Mt. Longonot. Dagen var over alt forventning, i forhold til et litt ustabilt vær: sol så regn og lyn, og så sol igjen.

Hele gjengen kom seg opp til toppen, og det var kjempe fin utsikt på toppen: «Wow», «Shit!» «Ååå😍»

Panorama!!

Etter turen kjørte vi i 2 timer til Nairobi. Her var vi innom et kjøpesenter for å ta ut penger eller kjøpe det nødvendige.

Vi avsluttet dagen med innkvartering på Lia center, middag og vår fine tradisjon med kveldssamling❤️

Hilsen action og bistand<3

Bli med på et år med action, eventyr og sport.