Siste del av linjeturen!

Reiseliv • 19 / mars / 21

Etter et par dager på Alten lodge, gikk turen videre. Første stopp var Nordkapp, hvor vi møtte på Backpack-klassen! På Nordkapp tilbrakte to timer der før vi satte oss i bussen og fortsatte kjøringen. Vi stoppet innom Lakselv for en deilig lunsj på Mathes bistro før vi kjørte videre til Karacamp hvor vi skulle bo de neste nettene.

Dagen etter dro vi på scooterkjøring, grillet pølse og vandret til sentrum for å spiste pizza, før vi avsluttet kvelden med jacuzzi og badstu. Neste dag gikk turen videre til både Kirkenes, russergrensen og vårt neste overnattingssted; varangertunet.

Dagen etter kjørte vi først til Vardø, så til hjembyen til Pia; Vadsø. Der fikk vi guidet tur og god middag servert av moren til Pia. Så kjørte vi tilbake til Varangertunet, hvor vi hadde diverse leker med hele klassen.

Dagen etter brukte vi på å kjøre til Reisafjord hvor vi skulle tilbringe vår siste natt. Hele klassen spiste sammen, før enkelte begynte hjemreisen, mens andre brukte kvelden på spa og hygge på Reisafjord hotel. Neste morgen begynte resten av klassen også med hjemreisen, med et lite stopp innom Tromsø for å se studiemulighetene der. Alt i Alt hadde vi en utrolig flott tur med mange nye opplevelser! Dette er absolutt det beste alternativet til den New York-turen vi egentlig skulle vært på. Tusen takk for turen!

Bli med på et år med action, eventyr og sport.