Tromsø tur!

BotreningTurer for botreningslinja • 04 / mars / 22

Første linjeuke etter jul reiste vi til nordens paradis! Der tilbrakte vi noen fine dager med forskjellige aktiviteter.

Første dagen dro vi med tog til Gradermoen og fly videre til Tromsø. Når vi ankom Tromsø sjekket vi først inn på Scandic hotell, før vi dro ut for å spise middag på Peppes Pizza. Etter vi hadde spist oss mette på pizza tok vi fjellheisen opp til Storsteinen hvor vi så på utsikten og hadde snøballkrig (arrangert av assistentene).

Tirsdagsmorgen startet med en deilig frokost på hotellet. Etter frokost, gikk vi til Polaria akvarium. Der fikk vi blant annet se når selene ble matet og mange andre fisker og dyr i havet. Etter et par timer på akvariumet var hele gjengen sultne. Da tok vi oss en lunsj på Big Bite, før vi gikk videre til båten Hermes II. Båten tok oss med på en liten rundtur, og vi fikk se den fine byen fra havet. Det var utrolig fint vær, og mange fikk prøve å kjøre båten. Middagen ble på Pastafabrikken, og etterpå var det kveldskos på hotellet.

Dag tre! Og Shokrieh sin bursdag! Denne dagen startet også med god frokost før vi tok bussen i over en time til ishotellet, «Ice Domes». Når vi kom til ishotellet fikk vi servert god lapskaus, før vi fikk omvisning. Da fikk vi se de forskjellige rommene, skulpturer, en isbar og møte reinsdyr. Alt laget av is. Vi fikk også servert saft i glass laget av is. Denne dagen ble middagen på Egon, og siden Shokrieh hadde bursdag ble det dessert. Johoo. Assistentene dro elevene med ut i håp om å se nordlys.. Og det fikk vi. Det var helt magisk, og de fleste i klassen hadde aldri sett det før.

Siste dagen gikk vi rundt i byen og på shopping, før vi satte turen ned til Gardermoen. Når vi kom til Gardermoen tok hele klassen vinterferie.

Skrevet av Ingeborg, Simen og Ida V

Bli med på et år med action, eventyr og sport.