USA: Chicago til Saint Louis!

Route 66USA • 15 / februar / 20

Kl 04:00 natt til lørdag 8. februar var hele klassen pakket, klar og i minibussen på vei mot flyplassen. Turen gikk til Amsterdam, der vi ventet i noen timer på flyet til Chicago.

9 timer senere gikk en småli redusert og trøtt gjeng av flyet og videre til toget til byen. Vi kom oss frem til hotellet og hadde en liten time på å komme oss på plass, før turen gikk til Willis Tower. Her fikk vi se hele byen, og flere av statene som ligger rundt. I år hadde vi været på vår side og hadde en fantastisk utsikt.

Etter det var det på tide med mat og Giordinos pizza sto på planen. Pizza som minnet mer om pai enn noe annet, og store kanner med påfyll til brusen overrasket mange, men alle ble mett og fornøyd.

Etter mat splittet vi oss, da noen gikk tilbake på hotellet for å sove, og to ble med lærerne på litt sightseeing i byen. Vi gikk ned til The Bean for å se og ta litt bilder, og dro tilbake til hotellet etter det.

Siden hele gjengen var ganske jet lagged og slitne etter en lang dag på lørdag startet vi ikke før 11 på søndag. Da fikk vi god tid til å spise frokost, en litt annen og mer sukkerholdig frokost wnn vi er vant til i Norge. Vi gikk til Lake Michgan, så til The Bean og til slutt til Magnificet Mile. Etter dette fikk vi fritid, og det ble brukt på sightseeing, starbucks, target og mer.

Kl 18:00 dro vi til Navy Pier for å spise og møte musikk-klassen fra Bildøy Bibelskole. Etter mat dro vi sammen med de til Greater Harvest Baptist Church og fikk være med på en gudstjeneste der. Til slutt avsluttet vi med en kveldssamling på hotellet.

Mandag henten vi bilene og fikk enelig begynt på den store roadtrippen vår! Vi kjørte fra Chicago til St Louis, med et lite stop i Springfield IL hvor vi spiste lunsj på Charlie Parker’s Diner. Dineren var en fin opplevelse av den amerikanske kulturen!

Deretter kjørte vi videre til St Louis og sjekka inn på Best Western. Så spiste vi middag på Sugar Fire Smokehouse i St Louis som var fantastisk god! Senere på kvelden så dro vi på Oyster Bar hvor vi fikk høre skikkelig blues og oppleve musikklivet i St Louis. Alt i alt en skikkelig fin dag og begynnelse på reisen!

Følg med videre for å se mer om reisen vår fra Chicago til LA!

Bli med på et år med action, eventyr og sport.