USA: Page – Los Angeles

Route 66USA • 23 / februar / 20

Onsdag startet litt tidligere enn mange andre dager, vi var klar til avreise fra Page kl 08:00, for å kjøre til Grand Canyon Village. Vi satte først kursen mot Little Colorado River Navajo Tribal Park for et lite stopp. Her fikk vi og tatt mange bilder, selv om det ikke var hovedattraksjonen i dag.

Videre kjørte vi til det første utsiktspunktet for dagen, og kanskje et av de mest kjente i Grand Canyon, nemlig Dessert View Tower. Her hadde vi igjen utrolig god utsikt, og fikk både lært et par ting om Grand Canyon og tatt mange fine bilder.

Neste stopp for dagen var Grandview Point. her var det mye info å finne, og kanskje den beste utsikten til nå på turen.

Vi kjørte så videre inn til Grand Canyon Village og tok oss en lunsj på Wendys. Så sjekket vi inn på hotellet og hadde fritid frem til middagen. Tre av oss valgte å bruke fritiden på å bli med lærerne våre på tur nedover i Grand Canyon. Her gikk vi med joggesko, dongeribukse og vesker, noe vi fikk høre fra de vi gikk forbi. Vi koste oss veldig mye, selv om mye av stien ned var dekket av is så fikk vi en nærmere kikk på Grand Canyon og litt etterlengtet mosjon etter mange dager i bil.

På kvelden fikk vi dra å spise uten lærerne, og da falt valget på en restaurant som heter «WE COOK PASTA AND PIZZA». Både maten og stemninga var utrolig bra, og det var en flott avslutning på dagen.

På torsdag reiste vi fra Grand Canyon Village klokka 09, og kom frem til en liten by som heter Williams etter en liten stund med kjøring. Her stoppet vi, kjøpte kaffe, så i butikker og Nikoline fikk kjøpt seg cowboystøvler.

Vi stoppet også i en by som heter Seligman, en historisk by lange Route 66. Her var vi innom et par gavebutikker før vi kjørte videre til Kingman for lunsj. Maten ble spist på en cafe som heter Mr. DZ Route 66 DIner. Etter maten gikk vi innom en gavebutikk til, og kjørte så til det so kanskje var høydepunktet for mange den dagen, Oatman. Det er en liten sjarmerende by hvor det er mange esel som går rundt i gata. De er alle ville, men veldig vant med turister. Noe ekstra spesielt med denne byen er at borgermesteren er et esel som heter Walter, mest sannsynlig ikke noe som kunne skjedd i Norge.

Vi dro så tilbake til hotellet for litt avslapping før middag. Etter maten dro noen av oss på Walmart og kjøpte inn litt, mens resten bare slappa av på hotellet.

Fredagen var dagen vi kjørte mot LA, vår siste by på reisen. Men før vi kom så langt hadde vi en ganske lang kjøredag og noen stopp på veien. Vi stoppet først med en bensinstasjon, for en dopause og snacks-innkjøp- Noen av oss gikk også for å se på et museum som hadde tankser stående utenfor. Vi kjørte så videre mot Palm Springs, for lunsj. Det er ganske viktig å nevne at etter vi kom til Kingman har temperaturen bare gått oppover, og det merket vi veldig her. Når vi gikk ut av bilen var det over 20 grader, og vi var overlykkelige. Vi spiste lunsj og reiste fort videre til hoved-stoppet for dagen, Smoke Tree Stable for hesteridning.

Rideturen var virkelig verdt de småømme kroppsdelene etterpå, med strålende sol og vakre naturlige landskap ble dette virkelig dagens høydepunkt. Vi takket de tålmodige guidene våre og gjorde oss klare til aller siste kjøre-etappe inn til Los Angeles.

Vi spiste en kjapp middag på Jack in the box omtrent halvveis og dro så rett til hotellet for innsjekk. Det ble en tidlig kveld for de fleste siden vi alle var slitne etter dagens aktivitet, og ville lade opp til morgendagens fullsatte program.

Vi er nå i LA, og nyter de siste dagene. Følg med for å lese de siste blogginnleggene om turen!

Bli med på et år med action, eventyr og sport.